Er zijn weinig soorten bedrijven die meer voordeel halen uit goede search engine optimization (SEO) dan webshop of e-commerce websites die directe online transacties mogelijk maken. Door rekening te houden met volgende trends kunt u uw webshop beter zichtbaar maken op het web.
1. Out-of-the-box SEO is beter dan ooit
SEO technologieën zijn apps, widgets en tools die webmasters gebruiken op hun websites te optimaliseren en de resultaten te verbeteren. Met een minimum aan manuele input kan dus al een mooi resultaat bereikt worden. WordPress plugins zoals bijvoorbeeld Yoast SEO bieden de mogelijkheid om via slechts enkele stappen je website te optimaliseren.
2. Long-form content is cruciaal
Tot voor kort bevatten productpagina’s op webshop of e-commerc sites een minimum aan content. Een titel, korte beschrijving, een handvol foto’s, enkele reviews en dat was dat. Het is echter zo dat voor een goede vindbaarheid een grotere hoeveelheid content vereist is. Long-form content verschaft meer detail en meer marktdifferentiatie van de stijgende competitie.
Het is dus van kapitaal belang dat er meer content wordt toegevoegd. Het is aan te raden long-form content toe te voegen op je pagina’s en blog die je producten gedetailleerd beschrijven en een inkijk bieden op je bedrijf. Let wel op dat je niet te ver gaat door onnodige of oninteressante informatie te verschaffen.
3. Sharability is key
Sociale media zijn al vele jaren erg populair en die populariteit stijgt nog elke dag. Meer en meer gebruikers maken een profiel aan op sociale media als Facebook en Twitter, maar ook platforms als Instagram en SnapChat zijn aan een gigantische opmars bezig. Vooral bij de jongere generatie zijn deze grote hits. Zorg ervoor dat ook zij uw webshop kunnen bereiken.
De beste manier om meer visibiliteit te creëren is door mensen aan te zetten om aan social sharing te doen. Probeer je gebruikers te overtuigen je producten of reviews te delen of tracht hen er toe aan te zetten het product te delen op sociale media bij aankomst of eerste gebruik. Het is belangrijk dat je publiek geëngageerd blijft om je zichtbaarheid op zoekmachines en sociale media te vergroten.
4. Video content overtreft zowat elke andere vorm van content
Nu mobiele apparaten, WiFi-beschikbaarheid en video sharing mogelijkheden zeer vergevorderd en prominent zijn, verwachten gebruikers meer video content. Dit soort content geeft je meer kans om viraal te gaan dan elk ander type content. Als je nog geen video content gebruikt op je product-pagina of in je blog loop je al een heel eind achter en zal je webshop of e-commerce niet lopen als verwacht. De populariteit van video content zal in de nabije toekomst enkel nog toenemen dus zorg dat je de boot niet mist.
5. Mobiele optimalisatie is van cruciaal belang
Mobiele optimalisatie gaat over het aanbieden van de best mogelijke content, functionaliteit en ervaring voor mobiele gebruikers. Deze groeien steevast in getale in vergelijking met niet-mobiele gebruikers. Het kan zelfs belangrijk worden voor webshop of e-commerce platforms om hun eigen mobiele apps te ontwikkelen om zo hun visibiliteit op punt te houden.
6. Stemherkenning en voice search stijgen in populariteit
Slechts enkele jaren geleden werd stemherkenning amper gebruikt, daar de technologie nog niet op punt stond. Je stem werd niet herkend of de woorden niet goed verstaan. Nu vertrouwen echter meer en meer mensen op voice search. Alle grote tech bedrijven ontwikkelden zelfs hun eigen digital assistant die tot buitengewone dingen in staat zijn. Denk maar aan Siri, Alexa, Cortana en Google Now.
Mijn webshop relevant en zichtbaar
Hou rekening met deze trends om ervoor te zorgen dat je webshop of e-commerce relevant en zichtbaar blijft in het moderne tijdperk. Wil je sterk staan online en kunnen anticiperen op elke ontwikkeling, contacteer ons dan voor advies.
Wenst u een webshop die voldoet aan al deze criteria?
Contacteer ons voor meer informatie!