menu sluiten

blog.

Content Marketing als Business Boost

Kleinere bedrijven hebben het vaak moeilijk om hun stempel te drukken op de markt waarin ze actief zijn. Soms hoeft het echter helemaal niet ingewikkeld te zijn om op te vallen in de menigte. Content marketing is een uitstekend voorbeeld van hoe je jezelf kunt onderscheiden van de rest om zo de aandacht te krijgen die je ongetwijfeld verdient. Maar hoe?

Meer verkeer op je website

Content marketing is, kort gezegd, het maken van waardevolle content en die tot bij een doelpubliek brengen. Hoe beter de content, hoe beter het resultaat zal zijn. Een voorbeeld van zo’n resultaat is stijgend verkeer op je website.

Op voorwaarde dat de content echt een meerwaarde kan bieden aan de bezoeker zal je website hoogstwaarschijnlijk meer bezoekers aantrekken.

Mensen die het internet afschuimen, zijn vaak op zoek naar een antwoord op, of een oplossing van een probleem. Als je erin slaagt telkens bruikbare content te creëren die erin slaagt een antwoord te bieden zullen de bezoekers komen.

Stel dat je meermaals voor een persoon de bron bent die een oplossing kan aanbieden, zijn ze sneller geneigd in de toekomst ook bij jou ten rade te gaan.

Vergaar meer bekendheid

Naadloos volgend op voorgaande is dat je dan meer bekendheid krijgt. Door telkens nieuwe content te creëren die nuttig is voor je doelpubliek en deze te promoten via bijvoorbeeld sociale media zal je naam vaker in het oog springen.

Wanneer je echt helemaal je best doet, zal je content misschien gedeeld worden en dan kan het zeer snel gaan.

Zorg ervoor dat je waar mogelijk de conversatie aangaat met je publiek. Reageer op vragen of opbouwende kritiek en toon dat je ook op een persoonlijke manier met hen kan converseren, in tegenstelling tot de reuzen in je sector.

Meer leads en verkoop

Voorgaande is natuurlijk allemaal wel mooi, maar wat krijg je uiteindelijk echt terug voor al die moeite?

Logischerwijs zullen meer verkeer en meer bekendheid ook leiden tot meer verkoop. Als gevestigde waarde online zijn mensen sneller geneigd gebruik te maken van je diensten of je producten aan te kopen.

Door telkens te fungeren als specialist ter zake of gewoon meerwaarde voor bezoekers wordt een vertrouwensband met je bedrijf opgebouwd die vaak meer waard is dan de naambekendheid die een grotere concurrent zou hebben.

Veel tijd en moeite, maar weinig geld!

Het mooiste aan content marketing is uiteraard dat het je bijna niets kost. Als je jezelf engageert om deze uitdaging aan te gaan, hoef je enkel tijd en moeite te investeren om het gewenste resultaat te bekomen. Bij traditionele marketingtechnieken daarentegen kom je zonder budget niet ver. Bovendien bereik je met content marketing mensen die al enige interesse hebben over het onderwerp, wat het voor jou allemaal een stuk makkelijker maakt!

Sterke content draagt ook bij aan SEO!
Meer weten? Contacteer ons!

Share us: