Het klopt dat content marketing de meest krachtige strategie is om meer aandacht van gebruikers te krijgen en het constant toevoegen van een nieuwe batch van tevreden klanten voor het bedrijf. Maar doordat er al zoveel inhoud te vinden is op het web, lezen mensen zelden elke zin voor zin.
Je weet dat zeker al, of niet? Daarom is het belangrijk om iets out-of-the-box te creëren dat haastige scanners omtovert tot aandachtige lezers.
Verward over hoe je inhoud het beste kan laten opvallen vanuit de menigte? Bekijk dan de volgende content marketing trends.
1. Content distribution is het middelpunt
Content marketing houdt niet op bij het publiceren van inhoud! Content distribution waarbij je je inhoud plaatst op een aantal platforms zodat het de doelgroep bereikt, is een vereiste.
Deze platforms kunnen zowel owned media (blogs, websites, social media pagina’s, enz.), earned media (gast posts, productbeoordelingen, enz.) en paid media (advertenties) zijn. Uiteindelijk, wat is het doel van veel energie steken in het creëren van inhoud als niemand het te zien krijgt?
Een artikel op Forbes verteld dat maar 26 procent van de marketers investeren in content distributie, hoewel meer dan de helft geloofd dat het nodig is om inhoud agressief te verspreiden.
2. Het delen van inhoud op sociale media is een must
Met een gemiddelde gebruiker die 1,72 uur per dag inlogt op sociale platforms(dat ongeveer 28% van alle online activiteit inhoud), het delen van inhoud op sociale media is een must.
Sociale mediakanalen, zoals Facebook, Twitter, Google +, LinkedIn enz. verspreiden jouw boodschap veel sneller en met een luidere stem. Echter, zorg er wel voor dat je je links een paar keer per dag deelt voor een betere zichtbaarheid.
3. Personaliseren van email: Een dag en nacht verschil
Ook de inhoud van uw mailcampagnes behoren tot content marketing. waarbij het personaliseren van e-mails zeker loont! Volgens Marketingland.com, genereren gepersonaliseerde e-mails zes keer hogere transactie tarieven en inkomsten per e-mail ten opzichte van e-mails die niet zijn gepersonaliseerd.
Of het nu gewoon een groet aan uw klanten is op naam of hen iets fijns toe wensen op speciale dagen, gepersonaliseerde ontworpen e-mails hebben een positief effect op de prestaties van uw totale marketing. Ook hebben gepersonaliseerde onderwerpen 22,2 procent meer kans om geopend te worden. The Website Company zorgt er voor dat uw mailcampagne op maat gemaakt is en een professionele indruk geeft.
4. Gast bloggen wordt (opnieuw) een content marketing tool
Matt Cutts verklaarde in 2014 dat gast bloggen niet effectief was en dat het geen trend meer was voor een tijd. Echter, marketeers overwegen gast bloggen weer, omdat het volgens hen een cruciale content marketing techniek is om meer verkeer te generen.
Maar houd één ding in gedachten voordat je begint met gast blogging: Blijf je focussen op de kwaliteit van de inhoud die je krijgt van een gast artikel, in plaats van het aantal backlinks die u kunt krijgen.
5. Mobiele optimalisatie is king
Met meer dan 1,2 miljard mensen die toegang zoeken tot het web vanaf hun telefoon, is het op dit moment erg belangrijk dat uw website mobiel geoptimaliseerd is.
Een andere reden voor optimalisatie is dat het percentage mensen dat uw site verlaat vermindert. Volgens Huffington Post verlaat 57 procent van de mobiele gebruikers een site als het meer dan 3 seconden duurt om te laden en 30 procent wanneer het winkelwagentje tijdens een transactie niet geoptimaliseerd is voor mobiele telefoons. Wij zorgen er telkens voor dat uw website geoptimaliseerd is voor elk mogelijk toestel.
6. Interactieve inhoud zal de markt leiden
Mensen willen deze dagen het proces ervaren en iets leren van wat ze doen. Zij verkiezen inhoud dat interactief en informeel is.
Dit kan zijn in de vorm van opiniepeilingen, informatieve afbeeldingen, video’s en quizzen, rekenmachines, galerijen, geanimeerde witboeken, wedstrijden & gokken of iets anders boeiends. HubSpot legt uit dat op tweets met afbeeldingen 18 procent meer geklikt wordt, 89 procent meer favorieten krijgt en 150 procent meer retweets ontvangen.
7. Vergroot het budget voor content marketing
Volgens een rapport van de CMI, zal 54 procent van de marketeers hun budget voor content marketing aanzienlijk vergroten in 2016.
De marketeers hebben eindelijk begrepen dat content marketing een bewezen concept is voor het generen van verkeer en alle activiteiten, of het nou publiceren van een blog of email marketing is- met een prijs komen. Hierdoor verwachten marketeers om een groter budget uit te trekken voor het creëren van verschillende soorten of inhoud.
Content marketing: Ga zelf aan de slag!
Hoewel sommige van deze content marketing trends al zijn doorgedrongen, zullen de andere trends volgend jaar zeker het marketing gebied domineren. Dus maak je borst maar nat en bereid je voor om deze trends uit te proberen en voorop te blijven t.o.v. je concullega’s!