The Website Company: Google SEO - search engine optimization - zoekmachine optimalisatie

Beter scoren in Google door
SEO / zoekmachine optimisatie

SEO – zoekmachine optimalisatie

Evolutie van Google

Waarbij het vroeger eenvoudig was om uw website goed te laten scoren in Google, is het tegenwoordig een pak lastiger om uw website op de eerste pagina van Google te krijgen. SEO (search engine optimization oftewel zoekmachine optimalisatie) evolueert dus ook.

In het verleden werd er gretig gebruik gemaakt van kernwoorden oftewel metatags om je positie in Google te bevorderen. Echter sinds de verschillende updates zoals de Panda, Hummingbird en Penguin update, houdt Google geen rekening meer met het gebruik van deze metatags maar zal Google je ranking positief belonen volgens de kwaliteit van je volledige website en de richtlijnen van de verschillende updates.

Het is dus een must om te kiezen voor website partner met voldoende technische expertise.

Enkel zo kan ook jouw (nieuwe) website goed scoren in Google zonder bijkomende investeringen. Bij nieuwe websites is het van cruciaal belang dat de verschillende SEO (zoekmachine optimalisatie) aspecten uitvoerig aan bod komen en dus niet achteraf dienen geïmplementeerd te worden.

The Website Company: Google Pengiun 3.0 - SEO - search engine optimization - zoekmachine optimalisatie
The Website Company: Google SEO - search engine optimization - zoekmachine optimalisatie

Technische opbouw van uw website

SEO / Zoekmachine optimalisatie begint uiteraard bij de basis, namelijk het technisch aspect. Dit kan je vergelijken met de fundering van je woning die de stevigheid en stabiliteit van de volledige woning zal bepalen, zo ook voor je website.

Om dus goed te scoren in Google is het technische aspect van cruciaal belang.

Het begint reeds bij de functionele en technische analyse waarbij de structurele opbouw van de website wordt vastgelegd. Daarop volgend zal de kwaliteit van de code van groot belang zijn. Hierbij zal Google onder andere volgende zaken controleren:

  • Zijn er fouten in de code?
  • Is de site responsive oftewel geoptimaliseerd voor mobiele toestellen?
  • Werd de snelheid van de website geoptimaliseerd?
  • Bevat de website alle cruciale files zoals robot.txt en sitemap.xml, en werden deze correct geconfigureerd?

Content optimalisatie

De volgende stap in het SEO (search engine optimization of zoekmachine optimalisatie) verhaal is de content oftewel de inhoud van de website. Dit gaat voornamelijk over de teksten en foto’s die worden weergegeven, maar ook over video’s, links naar andere websites en nog zo veel meer.

Ook hier zal Google je website beoordelen op de kwaliteit.

Zo wordt er rekening gehouden met volgende zaken:

  • Bevatten de verschillende webpagina’s voldoende tekst?
  • Gebeurt de indeling van de teksten op een correcte manier, m.a.w. wordt er gebruik gemaakt van koppen?
  • Werden de gebruikte afbeeldingen correct benoemd?
  • Komt het onderwerp meermaals voor in de pagina (zowel in de gewone tekst als de titels en koppen) zonder teveel te gebruiken?
  • Geef je antwoord op potentiële vragen van je bezoekers?
The Website Company: Google SEO - search engine optimization - zoekmachine optimalisatie
The Website Company: Google SEO - search engine optimization - zoekmachine optimalisatie

Reputatie

Naast het technisch aspect en de content van de website, zal Google ook rekening houden met de reputatie van je website en de kwaliteit van de bezoekers.

Hierbij primeert niet de kwantiteit maar de kwaliteit, m.a.w. het is niet van belang hoeveel bezoekers je website aantrekt maar het aantal kwalitatieve bezoekers die je creëert. De kwaliteit wordt bepaald op basis van de tijd die (unieke) bezoekers op je website vertoeven, maar ook het aantal bezochte pagina’s per bezoeker.

Om dit te realiseren moet er uiteraard een correcte functionele analyse gemaakt worden voor de start van het project.

Een goed scorende website!

SEO / Zoekmachine optimalisatie houdt dus veel meer in dan louter een onderwerp veelvuldig vernoemen in een tekst, maar zal voornamelijk een langdurige samenwerking zijn tussen de technische partner en de klant. Hierbij is de technische expertise en ervaring van de webpartner van cruciaal belang zodat de klant op een correcte manier begeleid kan worden in het volledige proces. Wilt u graag meer weten weten over zoekmachine optimalisatie? Neem dan zeker een kijkje in onze blog!

Andere diensten

Contact

  • * opgegeven velden zijn verplicht
  • Dit veld is bedoeld voor validatie en moet ongewijzigd blijven.