menu sluiten

Slimme e-mailmarketing om je business te boosten

Kritische stemmen zeggen dat e-mailmarketing stervende is, but we beg to differ. Nieuwsbrieven zijn nog steeds een prima manier om in contact te treden met jouw doelpubliek over nieuwe producten, mooie promoties en bedrijfsupdates. Op een persoonlijke manier nog wel! Als het goed wordt ingezet, is het een ideale manier om vertrouwen op te bouwen. En laat ons daar nu toevallig kanjers in zijn.

Voordelen van e-mailmarketing

  • Persoonlijke boodschap: Door gebruik te maken van een e-mailprogramma zoals MailChimp maken we in bulk nieuwsbrieven met een persoonlijke toets. Bovendien kiezen je lezers bij een nieuwsbrief zelf of ze hem willen ontvangen of niet.
  • Traffic naar je website: E-mailmarketing is een uitstekende manier om de ontvangers te prikkelen. Via een knop stuur je hen naar je website of webshop. Dat is uiteindelijk waar je hen hebben wil. Bonus: meer traffic is goed voor je SEO-score!
  • Meer betrokkenheid dan sociale media: Op sociale media geraken je posts al snel ondergesneeuwd door allerhande andere content. Een e-mail daarentegen komt rechtstreeks in de inbox van de ontvanger terecht, dus de kans is heel groot dat ze je boodschap zien.

Wat wil je bereiken?

De eerste stap van elke marketinginspanning is doelen bepalen. Wil je via leerrijke content een autoriteit worden in je vakgebied, ontvangers richting je webshop pushen of hen vooral op de hoogte houden van nieuwe promoties en ander bedrijfsnieuws? Onder andere op basis hiervan maken wij een stijlvolle e-mailtemplate op maat zodat jouw boodschap verpakt zit in een prachtig geheel.

Databasemanagement en segmentatie

Om maximaal resultaat te boeken uit e-mailmarketing maak je mails best hypergepersonaliseerd. Daarom is een goed beheer van de adressendatabase en een juiste segmentatie van groot belang. Op die manier ben je relevanter voor je doelgroep en stijgt het engagement. Via een handige integratie met je nieuwe WordPress-website verzamel je heel eenvoudig e-mailadressen, volledig GDPR-proof.

Laat de software het werk voor jou doen

Een relevante boodschap, op het juiste moment, aan de juiste persoon: daar draait het om. Bij e-mailmarketing automation verzenden we automatisch een persoonlijk mailtje bij een bepaalde trigger. Dat kan bijvoorbeeld een eerste aankoop in je webshop zijn, of wanneer het winkelmandje voor een lange tijd items bevat zonder dat die afgerekend worden.

Meten is weten

Nog een voordeel van e-mailmarketing met tools is dat het succes van je mailingcampagnes eenvoudig meetbaar is. Via rapporten zien we makkelijk hoeveel ontvangers de mail openden, hoeveel kliks er waren en waarop ontvangers klikten, hoeveel mensen zich uitschreven, welk tijdstip het beste is om je doelpubliek te bereiken… Zijn deze metrics on point? Top! Is er ruimte voor verbetering? Dan gaan we op zoek hoe we dat kunnen realiseren.

E-mailmarketing inzetten om je doelpubliek vlotter te bereiken?

Bij The Website Company geloven we in de kracht van gepersonaliseerde e-mails met een sterke boodschap.

LET’S MEET