Gedetailleerde rapportage en finetuning van online marketing
Wanneer jouw nieuwe website live staat en de SEA-campagnes werden geactiveerd, betekent dit niet dat voor ons het project ten einde is. Integendeel zelfs. Wij staan ook in voor de rapportage van onze online marketinginspanningen. Misschien voel je wel al snel de resultaten van ons werk in de vorm van meer conversies of leads, maar uiteindelijk wil je toch de harde cijfers zien. Daarom monitoren we regelmatig je website en campagnes en sturen we bij waar nodig.
Opleiding
Voor onze websites gebruiken we steeds WordPress als CMS en de plugin WooCommerce om een webshop te bouwen. Dat is geen toeval. Niet alleen is een WordPress-website technisch gezien zeer SEO-vriendelijk, hij is ook heel gebruiksvriendelijk.
Nadat je website live staat, komen we eens bij je langs voor een opleiding. We leren je hoe je zelf met WordPress aan de slag gaat, zodat je ook zelf wijzigingen kan doorvoeren aan je website en je WooCommerce-webshop autonoom kan beheren.
Monitoring en rapportage
Hét doel van je nieuwe website en SEA-campagnes is om meer bezoekers te krijgen. Daarom volgen we nauwgezet op of dat daadwerkelijk het geval is en meten we aan de hand van gespecialiseerde tools hoe je website scoort in Google. We monitoren ook via welke kanalen bezoekers je website hebben gevonden en hoe ze zich gedragen. Bekijken ze je volledige site of gaan ze meteen naar de contactpagina? Ook de resultaten van je Google Ads-campagnes of advertenties op sociale media houden we nauwlettend in de gaten. Dankzij een permanente analyse van de ROI en ROAS kunnen we je campagnes optimaliseren om op korte termijn een goed converterende campagne uit te bouwen.
Op regelmatige tijdstippen geven we je een overzichtelijke stand van zaken aan de hand van een zeer uitgebreide rapportage van de online marketingmix. Klaar en duidelijk, zonder hippe buzzwords en met concrete actiepunten.
Optimaliseren
Een duidelijke rapportage van je online marketing is een must, maar het is pas de stap erna die echt van tel is: de resultaten interpreteren en de actiepunten uitvoeren. We optimaliseren je campagnes en toetsen af met jou of het zinvol is om verdere inspanningen te leveren om je online vindbaarheid te vergroten.
Waar wordt er omzet gemist of haakt een eventuele klant af? Met andere woorden, waar liggen er nog mogelijkheden en wat is de potentiële ROI als we volop op die mogelijkheden inzetten. Het is een afweging die we altijd samen met jou maken. Transparantie is een van onze kernwaarden en dat laat ons toe om snel te schakelen waar nodig. Op die manier steken we ook jouw groeitraject in een steeds gedetailleerder jasje. Hebben we je doelstellingen bereikt? Dan kijken we alvast naar wat we extra kunnen doen.
Wil jij meer omzet dankzij een verfijnde online marketingstrategie?
Voor de experts van The Website Company is goed niet genoeg. Wij willen meer, wij willen het allerbeste uit jouw online aanwezigheid halen.