content-marketing

Waarom content marketing het heden én de toekomst is

Copywriting
Waarom content marketing het heden én de toekomst is

Een goede SEO strategie staat of valt met degelijke content marketing. In vergelijking met traditionele marketingtechnieken is content marketing vooral een stuk goedkoper en als het goed gedaan is ook effectiever. Vooral in een online wereld die gekenmerkt wordt door connectiviteit met behulp van onder andere sociale media kan goede content marketing een bedrijf immens veel kracht bijzetten.

Wat wel vooral belangrijk is, is dat de content marketing relevant is en diepte heeft. Het moet oplossingen bieden op de vragen die uw doelpubliek zou of zal hebben.

Om voorgaande te bewijzen overlopen we enkele statistieken die aantonen dat content marketing werkt!

Twee derde van marketers maken elke dag een stuk content

Als het op content marketing aankomt is consistentie zeer belangrijk. Op regelmatige basis content creëren zal positieve gevolgen hebben. Uiteraard moet de content wel goed zijn en een doelpubliek aanspreken. Probleemoplossend schrijven is vaak the way to go.

Het is echter zeker geen vereiste dat content tekstueel is. Afhankelijk van het probleem waar je een oplossing voor tracht te bieden, kan je ook opteren voor een podcast, een infographic, afbeeldingen en zo veel meer. De sleutel is hier relevante content aan te leveren op regelmatige basis.

Content marketing is een stuk goedkoper dan traditionele marketing

Content marketing kost 62% minder dan traditionele marketing. Het enige is wel dat content marketing niet altijd even evident is. Als je het goed wilt doen zal je ook heel wat tijd moeten investeren in het proces.

Wat geld betreft kost het je in principe niets. Het gaat er om goede content te creëren die je doelgroep aanspreekt en deze tot bij je potentiële klanten brengen.

Bijna 70% van bedrijven gebruikt blogging als social marketing techniek

Welke content je creëert kies je volledig zelf. Het moet wel gezegd dat bloggen veruit de meest effectieve content marketing tactiek is. Diegenen onder ons die dus niet echt handig zijn in het creëren van podcasts, filmpjes of infographics kunnen op hun beide oren slapen.

bloggen-content-marketing

Elke dag worden een twee miljoen blog posts geschreven

Deze statistiek werkt eigenlijk eerder ontmoedigend moeten we toegeven omdat je je nu waarschijnlijk afvraagt hoe je hier in kunt opvallen. Het belangrijkste is dat je content schrijft die erbovenuit steekt op vlak van relevantie. Het is in principe vrij makkelijk om veel te creëren. Het is minder makkelijk om met je creaties ook te domineren. Hier is dus de uitdaging om een manier te vinden die je een streepje voor geeft in jouw sector.

Eén van de grootste valkuilen is dus dat men content wel creëert maar niet tot bij de doelgroep brengt. Je bent niet alleen in de zoektocht naar verkeer en de juiste leads. Daarom is promotie minstens even belangrijk als de creatie van de content zelf. Als je hier rekening mee houdt is het al een stuk evidenter om de gewenste ROI te bekomen.

De gemiddelde word count van de meest gedeelde content is tussen 1100 en 1200 woorden

Hoewel dit afhangt van de sector is het toch zo dat voldoende content zeer belangrijk is. Zeker nu Google inspeelt op Artificial Intelligence en semantic search is het van cruciaal belang dat je content zo exhaustief mogelijk is.

Long form content geeft je de mogelijkheid om relevante content te creëren die bovendien nut heeft voor de lezer. Een post die elk mogelijk antwoord op een vraag biedt is superhandig voor een lezer. Deze hoeft dan slechts één pagina te bezoeken om een duidelijke oplossing op zijn probleem te vinden. Dergelijke content zorgt ervoor dat je een vertrouwensband opbouwt met je doelpubliek en dat ze ook bij hun volgende vraag bij jou ten rade zullen gaan.

Content marketing werkt!

Content marketing wordt vandaag de dag door zowel grote als kleine bedrijven erkend als één van de meest effectieve marketing strategieën.

Begrijp ons wel zeker niet verkeerd. Content marketing kan alleen het gewenste resultaat hebben als het goed wordt gedaan. Zonder veel tijd en ook veel moeite kan deze tactiek niet slagen. Je moet een manier vinden om relevant te zijn voor je doelgroep en hen ook een zo allesomvattend mogelijke oplossing op hun problemen te bieden. Het mooie is wel dat het kosteneffeciënter is in vergelijking met traditionele media.

Contact

  • * opgegeven velden zijn verplicht
  • Dit veld is bedoeld voor validatie en moet ongewijzigd blijven.